/ תוכנית בארי

תוכנית בארי

תוכנית בארי נוסדה על מנת להעמיק זהות יהודית-ישראלית פלורליסטית וכדי לקדם ערכים יהודיים ודמוקרטיים בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים ובמערכות החינוך השונות. התוכנית פועלת כעשרים שנה, בשיתוף פעולה ובתיאום עם משרד החינוך

מה בבארי

7 ביוני 2021

מנהלות ומנהלים מובילי תרבות יהודית-ישראלית בקהילת בית הספר

5 ביוני 2023

מנהלים שיחה על האתגרים החינוכיים לאור המציאות

5 ביוני 2023

תוכנית בינתחומית לפיתוח מקצועי למורי מקצועות המורשת, אזרחות וחינוך חברתי

5 ביוני 2023

פיתוח מקצועי מוסדי לחדרי מורים בתחומי יהדות ודמוקרטיה

מאגר משאבים

22 באוק׳ 2023

מערכי הוראה קצרים למען קיום שיגרת לימודים בעת הזו

19 ביוני 2012

ספרי הלימוד של תוכנית בארי לחטיבות הביניים ולחטיבות העליונות

19 בנוב׳ 2023

נשות ואנשי חינוך לומדים ומשוחחים על שאלות השעה ועל רוח האדם בעת לחימה

11 באוק׳ 2022

דורשים שפה יהודית דמוקרטית - סדרת שיעורים ביהדות ודמוקרטיה

אודות בארי

תוכנית בארי נוסדה על מנת להעמיק זהות יהודית-ישראלית פלורליסטית וכדי לקדם ערכים יהודיים ודמוקרטיים בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים ובמערכות החינוך השונות. התוכנית פועלת כעשרים שנה, בשיתוף פעולה ובתיאום עם משרד החינוך.

בשנות פעילותה הפכה תוכנית בארי את לימודי תרבות יהודית-ישראלית לנדבך מרכזי בבתי הספר הממלכתיים העל-יסודיים בישראל, ולגורם חשוב בהעמקת זהות יהודית־ישראלית מגוונת ופלורליסטית בקרב צוותים חינוכיים, תלמידים ותנועות נוער. כ-75 חטיבות ותיכונים משתתפים כיום בתוכנית בארי, ורשויות רבות כבר אימצו אותה כתוכנית כלל-רשותית בתחום של תרבות יהודית-ישראלית.

תוכנית בארי מבקשת להחזיר את הבעלות על לימודי היהדות ועל העיסוק בזהות יהודית-ישראלית אל בתי הספר ואל המחנכים עצמם, והיא פועלת באמצעות כמה ערוצים מרכזיים:

הכשרות מנהלים, מחנכים ומורים, באמצעות בית הספר להוראת תרבות ישראל: בית הספר של תוכנית בארי מכשיר מורים בתחום לימודי תרבות יהודית-ישראלית ומעניק הרחבת הסמכה לתעודת ההוראה בתחום הדעת. בבית הספר, המוכר על-ידי משרד החינוך, מלמדים מיטב העמיתים והחוקרים של מכון שלום הרטמן ומיטב אנשי החינוך של תוכנית בארי. לבית הספר שלוחות בירושלים, בתל אביב ובכרמיאל ובמהלך השנים צבר לו שם של איכות פדגוגית בהוראת התחום.

מנחים פדגוגיים המלווים את מנהלי בתי הספר ואת צוותי המורים: המנחים מטעם התוכנית מסייעים ביישום מרכיביה, בהטמעת תוכני הלימוד שלה, בארגון פעילויות חינוכיות ובהנחיית חדר מורים שמייצרים שינוי באקלים הבית ספרי לטובת הטמעת ערכים יהודיים ודמוקרטיים.

כתיבת ספרי לימוד ופיתוח תוכניות לימודים: תוכניות הלימודים של בארי משלבות מקורות יהודיים קלאסיים עם יצירות עבריות מודרניות לכדי פסיפס מרתק של תרבות יהודית-ישראלית דינמית ורלוונטית לחיים עכשוויים. ספרי הלימוד מיועדים לכיתות ז'-י' ומאושרים על-ידי משרד החינוך וגם בתי ספר שתוכנית בארי אינה פועלת בהם, רוכשים ולומדים מתוכם.

פיתוח עזרים וחומרים לקידום חינוך חווייתי: תוכניות לימודים בלתי פורמליות אלה מסייעות בהטמעת נושא תרבות יהודית-ישראלית באקלים הבית ספרי, בסיורים לימודיים, בשיעורי חינוך ובפלטפורמות נוספות. עיקרן של תוכניות אלה הוא לאפשר לתלמידים להשתתף בשיח היהודי המתמשך ולעצב את עולמם ואת זהותם אגב לימוד, דיון ויצירה.

תוכנית בארי, הנתמכת על ידי גופים מהארץ ומחו"ל, מייצרת שיח ער ודינמי על ערכים יהודיים ודמוקרטיים, ומעודדת את התלמידים לחשיבה מעמיקה על זהותם היהודית.

צוות בארי     |     בתי הספר של בארי     |     השותפים שלנו

צוות בארי

מנהל תוכנית בארי

מנהל אזור דרום, תוכנית בארי

מנהלת אזור צפון, תוכנית בארי

עמית בבית המדרש לרבנות ישראלית ומנחה בתוכנית בארי

מנחה בתוכניות בארי ומן-הבארות

מנחה בתוכנית בארי

מנחה בתוכנית בארי

מערכות מידע ואינטרנט

מנחה בתוכנית בארי

רכזת אדמיניסטרטיבית, תוכנית בארי

רב ישראלי, מנחה בתוכנית בארי ומאותת חובב

מנחה בתוכנית בארי

מנחה בתוכנית בארי

צרו קשר

תוכנית בארי
גדליהו אלון 11, ירושלים
02-5675365
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics